Monday, March 30, 2015

Birthdayyyy #30032015


Disebabkan titik pertemuan yang menjadi garis panjang persahabatan hingga kini (sampai Syura, inshaAllah!) bermula di blog, so harus-lah ucapan hari lahir juga di blog kan. hihihi

Sanah helwah ukhti habibatyyy! Umur is just a number, semoga hamasah sentiasa segar sampai hujung nyawa hehe.

Sejujurnya, pertama kali masuk ke universiti itu, terus doa byk-byk semoga dipertemukan dengan teman-teman yang baik dan sama-sama berusaha menjadi sempurna di sisi Allah. Kawasan yang baru dan asing, tak kenal seorang pun masa tu, mmg benar-benar menjadi tempat yang cukup baik bagi menutup kisah lepas menjadi pedoman dan mulakan lembaran baru penuh senyuman. Benarlah, kalau mahu berubah silakan berhijrah! sangat membantu :)

Dan Allah mentakdirkan anis hadir, lewat doa-doa itu! Jazakillahu khairan katheera anis, sebab mampu bersabar dan cuba memahami saya selama ini. Banyak sangat belajar dari anis dan rasa anis banyak sangat melengkapi sisi-sisi kurangnya syahidahsith ni. I guess, bakal zauj nnt pun mungkin ada sisi-sisi dari anis? hahaha.

Anis, semoga sentiasa berusaha untuk ikhlas di jalan ini, kerana akhirnya, yang benar-benar ikhlas sahaja akan terus kekal di jalan ini :) Semoga Allah terus menerus memberikan anis kekuatan, kecintaan, kesabaran dalam menghadapi dunia dan seisinya yang penuh dengan cabaran dan rintangan. Menjadi cantik dan fofular di penduduk langit :) Pandang-lah setiap insan yang hadir dengan pandangan rahmah dan cinta, kerana itulah dakwah yang kita bawa.

Saban hari sering menemukan, betapa besarnya kecintaan ar-Rasul dalam semua perkara dan betapa indahnya Islam yang dibawa baginda. O Allah, moga engkau tsabatkan dan satukan hati-hati kami, kuatkan mujahadah dan kesabaran kami dalam mencontohi Nabi yang mulia itu, penuhkan dada-dada dan mulut-mulut kami dengan ayat-ayat suci Al-Quran Mu. Ameen..

Catatan buku oleh Muhammad Lili Nur Aulia ada mencoretkan kata-kata Ibnul Qayyim...

"Suatu keuntungan, kebaikan, kenikmatan, kesempurnaan,
semuanya takkan diperoleh kecuali dengan merasakan kesulitan.
Takkan bisa dicapai kecuali melewati jembatan keletihan.
Semua orang cerdik pandai, sepakat bahwa kenikmatan tidak didapati melalui kenikmatan.
Dan bahwa orang lebih mengutamakan istirahat, kelak akan kehilangan istirahat.
Dan bahwa kebahagiaan dan kenikmatan itu tergantung sejauh mana seseorang melewati kengeriaan dan memikul beban dalam memperolehnya.
Tak ada kebahagiaan bagi orang yang tak memiliki obsesi untuk bahagia.
Tak ada kelezatan bagi orang yang tak bersabar memperolehnya.
Tak ada kenikmatan bagi orang yang tidak mau berkorban untuk kenikmatan,
tidak ada istirahat bagi orang yang tak mau berletih-letih untuk istirahat."


Seperti juga dikatakan oleh Al Mutanabbi..

Jika jiwa telah menjadi besar.
Akan letihlah jasad memenuhi hasratnya



Anis, selamat membesarkan jiwa, bersama! :')
May Allah bless. Lovee you always. fillah.

1 comment:

  1. Apa yang sampai Syura tuuuuu?

    Saya nak #tillJannah. hiksss :P
    Apsal manis sangat nehh

    ReplyDelete